Postępowanie w sprawie nadania tytułu zawodowego odbywa się zgodnie z Zarządzeniem nr 126 Rektora UMK z dnia 4.06.2020r, oraz z Zarządzeniem nr 210 Rektora UMK z dnia 1.10.2020r. Warunkiem wszczęcia postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego (magistra lub licencjata) jest zrealizowanie programu studiów, uzyskanie odpowiedniej liczby pkt. ECTS oraz wpisanie przez prowadzących wszystkich ocen w systemie USOS.
- Postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego wszczyna się na wniosek studenta. Wniosek o wszczęcie postępowania student składa do dziekana wydziału, za pośrednictwem promotora minimum 14 dni przed planowanym terminem egzaminu dyplomowego (wzór wniosku określa załącznik nr 1 do ZR nr 126).
- Student wypełnia część A wniosku.
- Promotor opiniuje wniosek studenta, wypełnia część B wniosku proponując recenzenta i termin egzaminu dyplomowego oraz zatwierdzając tłumaczenie tytułu pracy na j. angielski a następnie przesyła skan wniosku do dziekanatu lub dostarcza osobiście.
- W przypadku kiedy promotor stwierdza, że tytuł pracy w języku angielskim wymaga weryfikacji, student składa wniosek o potwierdzenie poprawności tłumaczenia (zał. nr 4 ZR nr 126), skan wniosku wysyła do zespołu ds. weryfikacji tłumaczeń na adres spnjo@umk.pl. Wniosek po zatwierdzeniu student przesyła do dziekanatu.
UWAGA! Rozpatrzeniu podlegają jedynie kompletnie wypełnione wnioski (pracownik dziekanatu nie ma możliwości dopisywania brakujących danych na wniosku).
- Pracownik dziekanatu przekazuje wniosek o wszczęcie procedury wraz z wydrukiem karty okresowych osiągnięć oraz ewentualnym potwierdzeniem poprawności tłumaczenia tytułu pracy dyplomowej do zatwierdzenia Dziekanowi.
- Student przesyła lub dostarcza osobiście do dziekanatu skan lub oryginał podstawowego katalogu osiągnięć (zał. nr 7 ZR nr 126).
- Na podstawie zatwierdzonego przez Dziekana wniosku pracownik dziekanatu wprowadza dane do systemu USOS i uruchamia proces archiwizacji pracy dyplomowej w APD oraz kartę obiegową.
Niezwłocznie po uruchomieniu w systemie procesu archiwizacji student wprowadza do systemu USOS w zakładce Archiwum Prac Dyplomowych (APD) następujące dane:
- streszczenie pracy - w języku polskim
- słowa kluczowe - w języku polskim
- tytuł pracy w języku angielskim,
- elektroniczną wersję pracy dyplomowej w postaci jednego pliku w formacie pdf (zasady przygotowania pliku pdf określa załącznik nr 2 do ZR nr 126 )
- Po zatwierdzeniu przez promotora danych w APD student dostarcza do dziekanatu egzemplarze pracy dyplomowej wydrukowane z systemu APD dla promotora lub recenzenta jeśli promotor o takie egzemplarze wnioskował.
- wzór strony tytułowej pracy znajduje się w zał. nr 3 ZR nr 126
- praca powinna zostać wydrukowana w wersji zatwierdzonej przez promotora w APD
- Promotor po zatwierdzeniu danych w APD sprawdza pracę w systemie antyplagiatowym JSA.
- Po zatwierdzeniu pracy przez promotora w APD, promotor i recenzent sporządzają recenzje najpóźniej 3 dni przed obroną i dostarczają je, do dziekanatu, w wersji papierowej, najpóźniej w dniu obrony.
- Promotor razem z recenzją dostarcza do dziekanatu podpisany raport z badania antyplagiatowego JSA wraz z wnioskami i zalecaniami.
- Dziekan w porozumieniu z promotorem wskazuje przewodniczącego komisji. Funkcję przewodniczącego może pełnić dziekan, prodziekan, bądź inny pracownik wydziału co najmniej ze stopniem doktora habilitowanego.
- Przewodniczący komisji odbiera z dziekanatu protokół.
- Przewodniczący, niezwłocznie po zakończeniu egzaminu, dostarcza do dziekanatu protokół.
- Załącznik nr 1: Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego
- Załącznik nr 2: Zasady przygotowania pliku z elektroniczną wersją pracy dyplomowej
- Załącznik nr 3: Wzór strony tytułowej pracy dyplomowej
- Załącznik nr 4: Potwierdzenie poprawności tłumaczenia tytułu pracy dyplomowej na język angielski
- Załącznik nr 7: Podstawowy katalog osiągnięć studenta wpisywanych do suplementu do dyplomu
- Załącznik nr 8 (zarządzenie nr 210): Wniosek o wydanie odpisu dyplomu ukończenia studiów lub odpisu suplementu do dyplomu